(0 termék)

GYIK

Miért vásárolj nálunk?

Tudj meg többet!

A hírlevél előnyei!

Gyakran ismételt kérdések


Mikor vehető át személyesen az adott termék?

Minden termékünk készleten van, ezért, amíg van a honlapon, addig a boltban is megtalálható az adott termék. Ha biztos akar lenni abban, hogy a boltba érkezésekor az áru rendelkezésére áll, rendelje meg webshopunkban a terméket, ahol a személyes átvétel opció esetén 2 munkanapig félrerakjuk a megrendelt terméket.


Ha nem tudom bevinni a boltba a garanciális problémával rendelkező készülék, mi a teendő?

Első lépésben érdemes elérhetőségünkön (email: info@westnotebook.hu, tel.: 06307939000) érdeklődni, hogy garanciális-e a probléma. Ammenyiben igen, kérjük írja le a problémát pontosan email címünkre, majd kérjük, postai úton jutassa el nekünk a készüléket.

A csomagba kérjük tegye bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra is. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@westnotebook.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát (MPL esetén pl. PBVF-el kezdődő szám pl.)

Erre a címre tudja visszaküldeni nekünk a laptopot:

Friko Consulting Kft.
Budapest 
Bocskai út 25
1114
Megjegyzésbe fontos beírni, hogy: Westnotebook

Telefonszám:06 30 79 39 000

Email cím: info@westnotebook.hu

Érdemes vaterafutárral küldeni, mert így jóval olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett MPL-es csomagként.
http://www.vaterafutar.hu/#mpl



Miért adják el mások jól működő laptopjukat?

Például mert ajándékba kapták és nincs is rá szükségük. Előfordul az is, hogy feleslegesen erős az adott laptop a tulajdonos számára, ezért lecseréli gyengébbre, így pénzhez juthat. Előfordulhat az is, hogy egyszeri költségek merülnek fel és érdemesebb eladni egy háztartásban a laptopot, ha van asztali gép vagy másik laptop, mint „kedvező kamatozású” személyi hitelt felvenni. Ám a leggyakoribb ok az, hogy újabb, erősebb laptopra van szüksége az eladónak. Van aki viszont úgy gondolja, hogy ha rejtett hibája van a gépnek (pl. néha lefagy), akkor a legegyszerűbb gyorsan eladni. Nos, ez utóbbi eladókkal könnyedén meggyűlhet a bajod, ha apróhirdetési oldalon vásárolsz, viszont ha nálunk vásárolsz, ilyen nem fordulhat elő, ugyani mi átvizsgálunk minden általunk kínált laptopot.


Honnan kerülnek polcainkra ezek a kiváló minőségű és teljesítményű használt laptopok?

Laptopjaink nagy részét magánemberektől vásároljuk, akik az előbb említett okokból adják el laptopjaikat, viszont gyorsan szeretnének megválni laptopjuktól. Aki az utóbbi években eladott személygépjárművet vagy ingatlant, az pontosan tudja mennyi bajlódással jár egy magánember számára egy termék eladása, ezért sokan minket bíznak meg termékük értékesítésével, ahelyett, hogy apróhirdetést adnának fel.


Miből áll a honlapon látható minősítési rendszerünk?

Termékeink főbb paramétere értékeléseket kapnak tőlünk, hogy könnyebben megállapíthasd, mely laptop felel meg elvárásaidnak. Ezért a Westnotebook bevezette a saját minősítési rendszerét. Ez lehetővé teszi a vásárló számára, hogy felmérje a kiválasztott termékek előnyeit és hátrányait és az egyébként laikus számára igen nehezen összehasonlítható hardverek teljesítményét. Például processzor esetén nem egyértelmű ma már, hogy a 4 magos erősebb mint a 2 magos és az sem, hogy az órajelfrekvencia (Mhz, Ghz érték) alapján megállapítható egy processzor teljesítménye. Videokártyák vizsgálatánál is sokan a memória méretet veszik alapul (Mb, illetve 1-2 Gb), amely szintén igen csak megtévesztő, hiszen előfordul, hogy az 512 Mb-os erősebb, mint a 2024 Mb memóriával rendelkező videokártya. Ezért praktikus minősítési rendszerünk, hiszen nálunk csak azt kell néznie, hogy mely laptop kapta az adott hardver szempontjából a nagyobb értéket.

Főbb paraméterek, melyet vizsgál minősítési rendszerünk:

Processzor, amely az alapvető számítási sebességet határozza meg

Videókártya, amely elsősorban játék illetve grafikai munka szempontjából fontos.

Merevlemez (winchester), amely a tárolókapacitást határozza meg (pl. hogy hány film fér el a merevlemez).

Hordozhatóság és üzemidő, amelyek nyilvánvaló fontosságú tényezők egy hordozható eszköz esetében.

 

Mi történik azután, hogy elküldtem a megrendelésem?

Személyes átvétel esetén boltunkban 2 munkanapig félrerakjuk, kiszállítás esetén pedig 3 munkanapon belül mindenképp megérkezik az áru (gyakran 1 munkanapon belül). Ha a kiszállítást választottad, e-mailen értesítünk, mikor a futár átvette az árut.

 

Mikor kapom meg a megrendelésem?

Általában a megrendelést követő 2 napon belül. A futárnak történő átadásig 1 nap telik el, a futár pedig hivatalosan 1 nap alatt megérkezik a megrendelt áruval. 

 

Hogy tudom lemondani a megrendelésem?

A rendelésed emailen keresztül tudod lemondani az info@westnotebook.com címen.

 

A garancia az akkumulátorra is érvényes?

A gyári garancia új laptopok esetén mindig az adott gyártótól függ, hogy az akkumulátorra is vonatkozik-e, illetve, hogy mennyi időre. A westnotebook garancia csak korlátozottan vonatkozik az akkumulátorra (ld. garancia)

 

Ha esetleg valami történne a laptoppal, a garanciával csak Önökhöz fordulhatok, vagy bármely Márkaszervizhez?

Hozzánk is fordulhatnak, de célszerűbb az adott gyártónál érdeklődni, mivel a javítást ők végzik el. Garancia menüpontunk alatt megtalálja az összes gyártó jelenleg aktuális telefonszámát.

 

Hogy lehet megrendelni laptopot a webshopban?

Fent található a laptopok gomb. Ha erre kattintunk, a honlap kilistázza a laptopokat. Bal oldalt a szűrés mezőben kiválaszthatjuk a laptopok felhasználási és árkategóriáját, valamint a laptop márkáját. Ha kiválasztottuk a kívánt a laptopot, akkor a laptop megnevezésére vagy képére kattintva behozhatjuk a laptop saját oldalát. Itt kiválaszthatjuk, hogy szeretnénk-e bővíteni megrendelésünket. Ez utóbbi beállítása után a kosárba rak gombot kell megnyomnunk. Itt beállíthatjuk az árengedmény kuponunkat, ha van, illetve választhatunk a kiegészítők közül. Ha ez utóbbiakat is eldöntöttük, akkor a tovább a pénztárhoz gombot kell megnyomnunk. Itt ki kell tölteni adatainkat (az alapértelmezés szerint a számlázási és szállítási cím megegyezik!), köztük a címünket, illetve ha postapontra kívánunk kiszállítást kérni, akkor ki kell pipálnunk a számlázási adatok mező alatt található „Kiszállítás Posta Pontra” mezőt. Ezután felpattan egy térkép, amely tartalmazza a Posta Pontok térképes listáját. Itt csak vizuális keresni tudunk, a Posta Pontot az ablakot bezárva, kézzel kell kijelölnünk a Posta Pont Partner kép alatt lévő listából. Utolsó lépésként a „Rendelés feladása” gomb által véglegesíthetjük rendelésünket. Ezek után értesítést kap az ügyfél arról, ha

 

Hogy lehet hozzájutni a megrendelt termékekhez?

Személyes átvétel esetén a Bocskai út 25 alatt található üzletünkben (lásd: Kapcsolat).

Amennyiben kiszállítást választasz, az MPL futárszolgálat viszi ki a megrendelésed. Először házhoz viszik a terméket, ha nem találnak otthon, a legközelebbi postán tudod átvenni a terméket. A megrendelésed kérheted a kijelölt MOL benzinkutakra is. (Lásd: Fizetési és szállítási feltételek)

Az MPL nem értesít arról, ha a megrendelésed megérkezett! Mi viszont e-mailt küldünk, ha a futár átvette a terméket. Innentől számítva a kiszállítási idő maximum 2 nap.

 

Mennyibe kerül a kiszállítás?

Banki előreutalás esetén ingyenes!

További információk: Fizetési és szállítási feltételek.

 

Beszámítotok xboxot/mobiltelefont/nagymamát?

Nem! Nem! Kérlek ne kérdezd meg! Csak laptopot és azt is csak tesztelés után, áron alul tudjuk bevenni! Azon az áron nem tudjuk bevenni, amit a legtöbb ember elképzel, hiszen kereskedőként abból élünk, hogy pár százalékkal a piaci ár alatt vásárlunk! Ilyen esetben személyes megtekintés szükséges, csak ez után fizetjük ki a vételárat!

 

Technikai jellegű kérdések:

Az akkumlátort ki kell vennem, ha töltőről használom?

Gyakori kérdés, a válasz nem. Az akku szünetmentes áramforrásként is üzemel, így pl. áramszünet esetén nem veszted el munkádat. Az akkut túltölteni nem lehet, nem gyullad ki. Élettartama se lesz hosszabb, ha nem használod. Az egyik gyártó hivatalos állásfoglalása erről az, hogy ha sokat használod töltőről, akkor hetente egyszer merítsd le 10%-ig – ne alá – majd töltsd fel újra. Az állandó csepptöltés, azaz az állandóan töltögetés és csak részleges merítés teszi legjobban tönkre az akkumulátort.

 

Operációs rendszer nélkül vettem gépet. Járnak hozzá telepítő lemezek?

Az esetek jelentős részében a gyártók nem adnak ilyet a gépek mellé. Azonban laptop támogatási oldalán (pl. Dell Support) minden hivatalos drivert megtalálsz és azt ingyen letöltheted. Ha kérdésed van, segítünk ilyen téren, csak fel kell venned velünk email címünkön a kapcsolatot (info@westnotebook.hu)

 

Operációs rendszerrel vettem gépet. Járnak hozzá telepítő lemezek?

Gyártótól és típustól függ. Az egyre gyakoribb az, hogy nem. Ugyanis a gép gyárilag előtelepített. Ebben az esetben egy rejtett partíción van a telepítő, azt speciális gomb megnyomásával érheti el, erről a gépkönyv ad tájékoztatást. Ilyenkor vagy egy Ön által korábban létrehozott állapotot állíthat vissza, vagy pedig a gyári alap állapotot. Vigyázzon! Mindkét esetben elveszhetnek adatai, gondoskodjon lementésükről!

Amennyiben mégis szeretne helyreállító lemezt készíteni, ezt könnyen megteheti. Minden gyártó mellékel egy szoftvert, melynek segítségével egy saját Windows-lemez készíthető (erről a gépkönyv tájékoztat).

 

Az operációs rendszerre is van garancia?

Semmilyen szoftverre nincs garancia (ritka, speciális kivételektől eltekintve), erről a licencszerződés pontos tájékoztatást ad telepítés előtt, melyet elfogadva folytatódik csak a telepítés.

 

Nem kaptam CD-t, jogtiszta a Windows program?

Igen.A jogtisztaságot a gépre ragasztott Windows matrica és a számla igazolja.

 

Karban kell tartani a laptopot?

IGEN! Minden gépet - legyen az autó, tévé, laptop – rendszeresen karban kell tartani. Laptopok esetében ez kb. fél év. Ennyi idő kell ahhoz, hogy akár még használat nélkül is a hűtő paszták kiszáradjanak, használat mellett pedig jelentős mennyiségű por halmozódjon fel a levegőből a hűtőrendszerben. Ahogy az autóban 10000 km után olajat kell cserélni, különben elromlik, a laptopnál fél évente javasolt ezt megcsináltatni szakszervizzel, mert elmulasztása költséges hibákhoz vezethet. 

 

Pixel hibát látok a kijelzőn. Kicserélik?

A legtöbb gyártó nem vállal pixelhibákra teljes körű garanciát, hanem az ISO 13406-2 szabványt alkalmazza. Erről pontos és részletes leírást az alábbi internetes linken talál:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pixelhiba
Emiatt pixel hibára hivatkozva nem lehet elállni a vásárlástól, illetve gépcserét kérni. A gyakorlatban ez azt jelenti egy 1366*768-as felbontású kijelző esetében, hogy mindig sötét vagy mindig fehér képpontból 3 rossz pixeltől kezd garanciálissá válni a kijelző, ha pedig az RGB komponensből csak 1 szín sérült (ez esetben színes a pixelhiba - szubpixelhiba), akkor 6 rossz pixeltől kezd garanciálissá válni a probléma. Ha egy 5*5-ös tömbben van legalább 2 szubpixelhiba (ezt hívjuk klaszterhibának) és ebből a hibából legalább 3 darab van vagy legalább 1 teljesen fehér vagy fekete klaszterhiba van, akkor szintén garanciális a probléma.

Amennyiben a folyadékkristály fizikai behatásból kifolyólag sérült meg, szintén nem garanciális a probléma (ez vonatkozik természetesen arra is, hogy ha egy meglévő pixelhibát így "terjeszt ki" a felhasználó, hogy az garanciálissá váljon).

Egyes esetekben a pixelhibák házilag is javíthatóak (más esetekben ez még súlyosabb kárt okozhat a monitorban). A két általában javasolt módszer a pixel színének gyors váltogatása egy célprogrammal (például ezen videóval: https://www.youtube.com/watch?v=ZjdrMuKpaCI), illetve a képernyő megnyomása egy ceruzával vagy egyéb tompa tárggyal a hibás ponton.

 

Elrepedt a kijelző, fedlap, burkolat, billentyűzet gombja stb. Garanciális?

Nem, ahogy minden fizikai sérülés bármilyen használati tárgy esetében sem az. Az ilyen jellegű hibákat térítéses javítás keretében lehet orvosolni. Javasolt a frissen vásárolt gépre biztosítást kötni. Ezt megteheted például a http://www.laptopbiztositas.hu/oldalon.

 

Keveslem az alapból járó garanciát. Mit tudok tenni?

Ebben az esetben érdemes garancia hosszabbítást vásárolni, ami hosszú távra ad biztonságot, jelentős pénzt spórolva. A termék megrendeléséhez állíthatjuk be a plusz westnotebook garanciát, amely a gyárinál kedvezőbb áron vásárolható meg. A garancia kiterjesztések ára termékenként különböző.

 

Interneten keresztül vásároltam a terméket, de mégsem vagyok elégedett a megrendelt termékkel. Mennyi időm van visszaküldeni?

Webshopunkon keresztül az online vásárolt termékek esetében 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól. A terméket ilyen esetben a kézhezvételtől számított 14 napon belül sértetlenül, számlával együtt kell visszajuttatni hozzánk.

További információk az elállással kapcsolatban: Elállási Nyilatkozat és Tájékoztató letöltése

Figyelem! A visszajuttatás költsége a vevőt terheli!

 

Laptopomhoz további kiegészítőkre lenne szükségem. Ezeket is megvásárolhatom Önöknél?

Természetesen, az általunk forgalmazott laptopokhoz vásárolhatók különböző kiegészítők. Ezeket a webáruházunk Kiegészítők menüpontjában találod. Amennyiben olyan termékre lenne szükséged, amely nem található meg kínálatunkban, vegyed fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal és amennyiben beszerezhető a termék, adunk Neked egy árajánlatot.

 

Biztosan a kijelző ment tönkre?

Rövid segítség a hiba megállapításához és annak megoldásához:

- Halvány fényerő: Az ilyen jellegű hibákat régebbi gépeknél általában az inverter hibája szokta okozni. Előfordulhat még, hogy a szalagkábel törik meg egy, vagy több ponton. Gyakori hiba ezen kívül, hogy a kijelzőben lévő fénycső elöregszik, ez csak a kijelző cseréjével orvosolható. Ritkább esetekben az alaplapról nem jut fel a feszültség az inverterig, de ez szervizünkben a legtöbb esetben javítható.

- Homályos, foltos kép: Általában a kijelző hibája, ritkább esetekben videókártya hiba.

- Vízszintes csíkok: Általában videókártya hiba

- Függőleges csíkok: Általában a kijelző vezérlése hibásodik meg, csak kijelző cserével javítható.

- Fizikai sérülés (karcok), betört kijelző: Csak a kijelző cseréjével javítható.

Szétesett, darabos kép: Általában videókártya, ritkább esetekben szalagkábel, vagy a kijelző hibája