Mennyi gyártói garancia jár a Lenovo laptopokhoz? - A Lenovo garancia ellenőrzése

Mennyi gyártói garancia jár a Lenovo laptopokhoz? - A Lenovo garancia ellenőrzése

Pontosan mennyi gyártói garancia jár a Lenovo laptopokhoz? Hogyan ellenőrizzük a Lenovo laptopok gyári garanciáját? Cikkünkben most összeszedtünk mindent, amit a gyártó notebookjainak gyártói garanciájáról tudni érdemes.

Mennyi és milyen gyártói garancia jár a Lenovo laptopokhoz?

 

Fogyasztóként nagyon is fontos tisztában lennünk azzal, hogy egy-egy laptopra és típusra mennyi garanciával kalkulálhatunk. Alapvetően két külön csoportra bonthatóak a Lenovo notebook-ok: A "consumer" (fogyasztói), Ideapad, Legion, Yoga széria, nem Think tablet, Ideacentre és az üzleti Thinkpad, Thinkpad tablet ThinkCentre, ThinkStation, ThinkVisions, ThinkBook széria. Az üzleti széria jobb támogatással rendelkezik, azaz általában gyorsabb, rugalmasabb, több mindenre kiterjedő garanciális ügyintézésre számíthatunk Be is vihetjük az adott szervizbe illetve általában futár is házhoz jön. A két nagy termékcsoportot nem is ugyanazon szervizek is javítják.

Többnyire a cég magyarországi üzleti (és workstation) szériás gépeire általában 3 év, a konzumer (és gamer) laptopjaira pedig vagy 2 év, vagy pedig vételár függvényében sávos garanciát vállal, ami azt jelenti, hogy 250.000 Ft felett magánszemély részére értékesített készülékre mindenképp 3 év garancia van. Kivétel ez alól az akkumulátor, annál ez az időtartam fél-egy év szokott lenni. A gyártói garancia természetesen bármikor kiterjeszthető, üzleti laptop esetén ez összesen akár 5 évre, konzumer és gamer notebooknál pedig 4 évre is bővíthető. Ez azonban szintén nincs kőbe vésve, alapvetően inkább országa válogatja, így eshet meg például az is, hogy egyes nyugat-európai országok Lenovo kirendeltségei, a miénktől eltérő módon, inkább csak ~2 éves időtartamra vállalják a garancia időt. Illetve Magyarországon is előfordulhat, hogy kevesebb mint 3 év garancia van az adott Thinkpad-re, ha cégként vásárolták meg az adott Thinkpad-et, mivel ez esetben nem kötelező 3 év garanciát biztosítani 250.000 Ft-os vételár felett sem, de ez ritka.

Bár a Lenovo-val, mint brand-el, gyártóval és forgalmazóval egy másik, a cég történelmével, laptopjaival, különböző sorozataival és egyéb korábbi vagy még meglévő termékével foglalkozó cikkünkben már mélyrehatóan írtunk, a gyártó garanciális kérdéseit akkor nem érintettük. 

 

 Lenovo garancia alapfogalmak:

 

 

Mi az "Accidental Damage Protection" jelentése?

Az "accidental damage protection" egy plusz prémium (vagyis fizetős) garanciális szolgáltatás, ami arra vonatkozik és akkor érvényes, ha egy még garancián belüli Lenovo laptopot valamilyen baleset éri, így például leejtük, leöntjük, beázik, stb. Amennyiben notebookunk garanciáját az "accidental damage protection-nel" is kiterjesztettük, úgy függetlenül attól, hogy az adott gépet milyen baleset érte, a garanciális javítást ugyanúgy a márkaképviseleten keresztül és plusz költség nélkül érvényesíthetjük. Az "accidental damage protection-ről" ezen a linken olvashatsz bővebben.

 

Mi a "Keep Your Drive" jelentése?

A "keep your drive" kifejezés azt jelenti, hogy, ha a garancián belüli laptopunk merevlemeze (SSD-je és/vagy HDD-je) meghibásodik, úgy a gyártó anélkül "cseréli ki" egy újra, hogy a meghibásodott merevlemezt kötelezően le kellene adni. A "keep your drive-ról" az alábbi linken olvashatsz bővebben. 

 

Mi a "Premier Support (PRE)" jelentése?

 

A "premier support" a cég közvetlen elérésű, professzionális telefonos ügyfélszolgálta, ahol a cég technikusai hardveres és szoftveres problémákban nyújtanak azonnali segítséget a felhasználóknak.

 

Mi az "Onsite warranty" jelentése? 

Amennyiben a garanciális laptopunk úgy hibásodik meg, hogy egyrészt a probléma orvoslására a telefonos support nem elegendő, másrészt pedig a gyártó éppen rendelkezik a meghibásodott és cserére szorult pótalkatrésszel, úgy már a következő munkanap kiküldenek egy szakembert, aki helyben megjavítja / kicseréli a hibás komponenest.

 

Mi a "Customer Replaceable Unit (CRU)" jelentése?

Néhány esetben előfordul, hogy az esetlegesen felmerült meghibásodás olyan könnyedén orvosolható, hogy azt maga a felhasználó is meg tudja csinálni. Például, ha egy funkcionális problémát egy hiányzó driver okoz, azt pedig a hiba megszüntetése céljából csupán fel kell installálni, úgy erre a "customer replaceable unit" (röviden: CRU) keretein belül, garancia vesztés nélkül a felhasználónak is van lehetősége.

 

Mi a "Field Replacement Unit (FRU) " jelentése?

Az FRU röviden cserealkatrészt jelent, az FRU szám pedig egy 7 számjegyből álló alkatrészt típus szám (pl.: FRU P/N 11x1111), ami tulajdonképpen az adott komponens beazonosítására szolgál. Lenovo FRU-t (vagyis cserealkatrészt) vásárolhatunk és cserélhetünk mi is, vagyis a fogyasztók, de természetesen a szerviz vagy a szerviz által kiszállt szakember is biztosíthatja / cserélheti / pótolhatja azt. Fontos azonban tudni, hogy, ha úgy döntünk, hogy az adott alkatrészt mi magunk cserélnénk, úgy a gyártónak csak a cserealkatrészt (FRU-t) áll módjában biztosítani, vagyis az olyan esetleges kiegészítőket, mint amilyen egy szoftver CD / DVD, kábelek vagy egy használati útmutató, nem biztosítják.

 

Mi a "Customer Carry-In Service" jelentése?

A "customer carry-in" jelentése a "szállítást nem tartalmazza", vagyis a fogyasztónak kötelessége visszajuttatni az adott tárgyat a szervizbe.

 

Hogyan olvasható ki az SN? Az SN kiolvasására több mód is van, a legegyszerűbb ezek közül, hogy megnézzük a gép alját és az SN (serial number) után következő számsort beírjuk a kereső mezőbe. Ez általában egyébként egy vonal- vagy QR kódos matricán szokott lenni. Előfordulhat, hogy olyan modell akad a kezünk ügyébe, aminek nincs az alján SN matrica. Ilyenkor egy külsős (tehát kiszedhető) aksis laptop esetén még célszerű megnézni az akku alatt is, előfordul ugyanis, hogy az SN matrica oda kerül.

 

az sn matrica egy lenovo laptop alján

A sorozatszám a gépek alján az SN (serial number) vagy az ST (serial tag) után található.

 

Persze egyes esetekben előfordulhat, hogy semmi nincs se a gép alján, sem pedig az aksi alatt, így kénytelenek leszünk szoftveresen kiolvasni az SN-t. Ezt a legkézenfekvőbb módon a HWiNFO segítségével tehetjük meg, -ami tőlünk vásárolt gép esetén, a Telepítés mappában található. A HWiNFO bal oldalsó sávjában a motherboard > smbios dmi > system pontokra kattintva juthatunk el az adott gép serial-jához. Ez pedig a product serial number mellett található szám lesz majd. A Lenovo garancia kereső oldalán beírhatjuk ezt akár kézzel is, de a könnyebbség érdekében mi a másolást javasoljuk: jobb klikk a számra > copy result > a warranty oldalon csak illesszük be a keresőmezőbe. 

 az sn kiolvasása a hwinfo-ban

  

Megoldás lehet továbbá az is, hogy az SN-t scrip segítségével próbáljuk meg kiolvasni. Ehhez nem kell más tenni, mint a Windows Powershellbe a "Get-WmiObject win32_bios | select Serialnumber" parancsot bemásolni, nyomni egy entert, a Powershell pedig már rögtön ki is dobja nekünk az adott gép SN-jét.

 

sn kiolvasása powershell

Az SN kiolvasása a Windows Powershell segítségével

 

 Lenovo garancia ellenőrzés: Mi az a Lenovo Warranty Check?

 

A warranty check nem más, mint a gyártó saját, hivatalos oldalán található garancia ellenőrzője. Ez minden gyártónak ugyanúgy megvan, amit a google keresője szinte minden esetben, az adott gyártó neve és a “warranty check” kifejezés együttes használatára rögtön ki is dobja nekünk, vagyis nem kell mást tennünk, mint egy Lenovo esetén Lenovo warranty check-et, Dell-nél Dell warranty check-et, HP-nál HP warranty check-et és így tovább beírni és az első találatra kattintani. A Lenovo laptopokra 2 év gyári garancia minimum jár, de az üzleti szériánál ez sokszor inkább 3 év. Ez persze ízlés szerint bármikor meghosszabbítható, amit a gyártó hivatalos oldalán, a “Purchase a warranty upgrade” pontnál tudunk megtenni.

Ha már a Warranty Lookup oldalon vagyunk, a “search by serial number” mezőbe kell beírni az adott gép SN-jét, vagyis sorozatszámát, majd a “submit”-ra kattintva, az oldal ki is dobja nekünk, hogy az adott gép napra pontosan meddig garanciális. Amennyiben semmilyen formában sem szeretnénk az SN-el nyűglődni, a warranty oldalon, az SN keresősáv alatt található egy detect my device gomb is, melyre kattintva, a Lenovo Service Bridge segítségével megkezdődik az eszköz beazonosítása. Ez pedig végeredményben pontosan ugyanazt a funkciót látja el, mintha mi magunk írnánk / másolnánk be az SN-t, persze azzal a különbséggel, hogy az azonosítási folyamat néhány másodperc türelmet igényel majd. 

 lenovo warranty check

lenovo warranty check 2

 

 

Lenovo szervizek elérhetősége:

 

THINK termékek (ThinkPad,  ThinkBook, ThinkPad Tablet, ThinkCentre, ThinkStation, ThinkVision) garanciális márkaszervizei:

A Think termékek központi és helyszíni garanciális szolgáltatásait a hivatalos szerviz partnerek hálózata biztosítja - javításra így ezekbe a szervizpontokba vihetünk be készüléket. Mivel a kereskedések többnyire közvetlen kapcsolatban állnak a gyártóval, így a garanciális szolgáltatás akár rajtuk keresztül is érvényesíthető.

Aloha Informatika Kft. 1117 Budapest, Irinyi József u. 30. (36) 1 372-0325 alohaszerviz@alohainformatika.hu
Delta Services Kft. 1044 Budapest, Ezred utca 1-3. B2/4-1. (36) 1 437-5250 itszerviz@delta.hu
Duna Elektronika Kft. 1183 Budapest, Gyömrôi út 99. (36) 1 666-1630 service@dunaelektronika.com
4iG Nyrt. H-1107 Budapest, Makk utca 9-11. (36) 1 270-7600 ugyfelszolgalat@4ig.hu
Nádor Rendszerház Kft. 1152 Budapest, Telek u. 7-9. (36) 1 470-5022 service@nador.hu
Entegro Kft. 1117 Budapest, Prielle K. u. 4. (36) 1 371-0270 szerviz@entegro.hu
SERCO Informatika 1037 Budapest, Bécsi út 314. (36) 1 272-2140 service@serco.hu
       

 

Ideapad, Legion, Yoga széria, nem Think tablet, Ideacentre Ideapad termékek garanciális márkaszervize:

A nem Think készülékek személyes leadására nincs lehetőség. Meghibásodás esetén vagy a TMX.hu weboldalon, a Mobilfutár menüpont alatt tudunk leadni javítási kérelmet, de akár az alábbi közvetlen hivatkozáson keresztül, egy elektronikus űrlap kitöltésével rögzíthetjük azt:

mobilfutar.tmx.hu/igenyles/gyartok/lenovo

A javítandó eszköz leadására akár a személyes vásárlás helyén is van lehetőség.

Javítással vagy a szervizfolyamattal kapcsolatos további információkat, a következő elérhetőségeken találsz:

lenovo@tmx.hu
+36 23 801 729
www.tmx.hu

Ügyfélszolgálati órák: hétfőtől péntekig
8.00 – 17.30

Forrás: https://www.lenovo.com/hu/hu/services-warranty/

 

Lenovo support elérhetőség

Telefonon a márkaszervizeket lehet hívni, ld. fentebb.

Interneten: https://support.lenovo.com/hu/hu/ 

Itt először a termékkategóriát kell kiválasztani vagy a terméksorozatszámot beírni, utána lehet chat-et folytatni vagy interneten lejelenteni a hibát. 

 

K: Mennyi és milyen gyártói garancia jár a Lenovo laptopokhoz?


V:
A hazai Lenovo az üzleti (és workstation) szériás gépeire általában 3 év, a konzumer (és gamer) laptopjaira pedig vagy 2 év, vagy pedig vételár függvényében sávos garanciát vállal. A sávos garancia azt jelenti, hogy 250.000 Ft felett, magánszemély részére értékesített notebookra mindenképp 3 év garanciát biztosítanak. Az akkumulátor kivéve, arra ez az időtartam általában fél-egy év szokott lenni.

 

K: Mi az a Lenovo Warranty Check?


V: A warranty check a gyártó saját, hivatalos oldalán található garancia ellenőrzője. Lenovo laptopunk garanciáját a Lenovo Warranty Lookup oldalon tudjuk ellenőrizni. 

 

K: Mi az az SN és hogyan olvasható ki?


V: Az SN (esetleg ST, vagyis service tag) az adott laptop szériaszáma, amit a gép alján vagy akkumulátor alatti matricán találunk. Amennyiben nincs ilyen, úgy szoftver, például a HWiNFO segítségével is ki tudunk olvasni.