Gyakran Ismételt Kérdések

Segítünk Önnek eligazodni – a leggyakrabban felmerülő kérdéseket és válaszokat itt találja.

Budapesten, a belvárosban található üzletünkben tapasztalt szakértőink segítenek minden felmerülő kérdés megválaszolásában, és az Ön igényeinek leginkább megfelelő laptop kiválasztásában. 

Minden a webshopunkban látható laptop megtekinthető, bármit letesztelhet rajtuk üzletünkben. 


Ellenőrizheti például:
– A laptop állapotát
– A kijelző állapotát (pixelhibák, kopás stb.)
– Az akkumulátor elhasználódását (Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy diagnosztikai programmal ellenőrizheti, hogy hány %-os állapotot jelez a szoftver.)
– A tényleges hardverspecifikációt (Ez természetesen meg fog egyezni az általunk leírttal.)

Budapesten, a belvárosban található üzletünkben tapasztalt szakértőink segítenek minden felmerülő kérdés megválaszolásában, és az Ön igényeinek leginkább megfelelő laptop kiválasztásában. 

Minden a webshopunkban látható laptop megtekinthető, bármit letesztelhet rajtuk üzletünkben. 


Ellenőrizheti például:
– A laptop állapotát
– A kijelző állapotát (pixelhibák, kopás stb.)
– Az akkumulátor elhasználódását (Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy diagnosztikai programmal ellenőrizheti, hogy hány %-os állapotot jelez a szoftver.)
– A tényleges hardverspecifikációt (Ez természetesen meg fog egyezni az általunk leírttal.)

Amíg látja a készüléket a webshopban, addig megvan a laptop, így az megrendelhető, megvásárolható. Amennyiben szeretné félretetetni a készüléket, vegye fel velünk a kapcsolatot, és le is vesszük készletről a notebookot, hogy ne tudja más megrendelni!

Sajnos ezt a legritkább esetekben lehet csak pontosan megmondani, de például a következőkből lehet következtetni arra, hogy nagyságrendileg mennyit használták az eszközt:
– akkumulátor állapota
– billentyűzet/touchpad kopottsága
– SSD üzemideje
– gyári garancia kezdete (a legtöbb gyártónál lekérdezhető)

Ezen kívül honlapunkon feltüntetjük a laptopok állapotát.
Az új állapotú gépek általában maximum 1 hetet mentek.
A gyönyörű/szinte új állapotú gépek általában maximum 3 hónapot futottak.

Az állapotra vonatkozó kérdéseit tegye fel nyugodtan vevőszolgálatunknak, e-mailben!

Kollégáink már a beszerzés során nagy figyelmet fordítanak arra, hogy csak nagyon jó állapotú gépeket szerezzenek, így alapvetően nincs szükség felújításra. A legtöbb készülékünkön a gyártó által vállalt garancia él, így meghibásodás esetén az alkatrészek cseréje gyári garanciában történik.

A felújított gépekkel sincs semmi probléma, ha a felújítást szakszerűen végzik, de a mi profilunk alapvetően nem az, hogy hibás gépeket vásárolunk és felújítjuk őket, hanem, hogy eleve jól működő és súlyos esztétikai hibával nem rendelkező gépeket vásárolunk fel.

A laptop garanciája az alábbiakat fedezi:

  • Szinte minden hardveres hiba (kivéve, ha az ok: nem rendeltetésszerű használat vagy nem engedélyezett módosítás): A garancia néhány kivételtől eltekintve teljes körű, azaz fedezi a hardverelemek meghibásodását az általunk kiírt garancia végéig: például alaplap, processzor, memória, háttértár, vagy kijelző.
  • Gyártási hibák: Ha a készülék igazolhatóan gyártási hibából adódó problémákat mutat, ezek javítása a garancia keretein belül történik.
  • A laptophoz tartozó kellékek esetén:
    • Akkumulátor: Mivel kopó eszközről van szó (mint pl. egy autó esetében a féktárcsa), ezért jellemzően az akkumulátorra korlátozottan vonatkozik garancia. Az akkumulátorral kapcsolatos garanciális tudnivalókról bővebben a “Vállalnak-e garanciát a laptop akkumulátorára?” kérdésnél olvashat. 
    • Töltő: üzleti laptopok esetében 6 hónap garanciát biztosítunk a géphez járó töltőre.

Amennyiben bármilyen egyéb kérdése van a garanciával kapcsolatban, kérjük, tekintse meg a garanciáról szóló oldalunkat, vagy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal!

Gépeink többségénél 70% feletti az akkumulátorállapot, de nem ritka a 90% feletti állapot sem. Vásárlás előtt az akkumulátor elhasználódásának százalékos mértékéről minden esetben tudunk információt adni, így megbizonyosodhat annak állapotáról. A termékoldalon feltüntetett akkumulátor-üzemidő becslésekor az elhasználódással is kalkulálunk. Tehát, ha 10 órára becsülhető egy laptop üzemideje új korában és 80% a kapacitása, akkor 8 órát írunk ki.

Az új generációs, használt laptopok jellemzően egyedi vételek, ezért teljesen eseti, hogy abból lesz-e készleten a közeljövőben. A várható elérhetőségről e-mailben érdemes érdeklődni. Ha nem is jön feltétlenül ugyanolyan konfigurációjú laptop, mint amilyet Ön látott, az esetek nagy részében tudunk információt adni hasonló gép érkezéséről. Amennyiben szeretne elsők között értesülni frissen érkezett laptopjainkról, javasoljuk, hogy iratkozzon fel hírlevelünkre, amelyben látni fogja frissen érkezett laptopjaink listáját!

Személyes átvétel esetén a rendelt termék azonnal átvehető belvárosi üzletünkben, amennyiben nem kért bővítést a készülékhez. 

Bővítés esetén e-mailben vagy telefonon értesítjük arról, hogy mikortól vehető át a termék. A billentyűzet matricázása 10-15 percet vesz igénybe. A memória bővítése jellemzően 5-10 perc, de bizonyos modelleknél több is lehet, ezért általában megvárható. A tárhely bővítése legalább 30-40 perc, de több is lehet, mivel működő operációs rendszerrel adjuk át a laptopot, amelynek telepítése hosszabb időt vehet igénybe. 

Amennyiben nem kéri operációs rendszer telepítését az új tárhelyre, úgy kevesebb időre van szükség. Azonban, ha bizonyos hardver nincs készleten, annak beérkezésére várnunk kell, ami általában billentyűzetcsere esetén fordul elő. Egyéb, fent nem felsorolt bővítés esetén, kérjük, érdeklődjön a termék átvételének várható időpontjáról! Abban az esetben, ha a megrendelést követő munkanapon nem tudjuk feladni a készüléket, tájékoztatjuk Önt a rendelés elkészítésének várható időpontjáról.

A munkanapokon délig leadott utánvétes, illetve délig beérkező utalás esetén az átutalásos megrendeléseket is jellemzően aznap feladja kollégánk, 1 munkanapos kézbesítéssel (például bővítés esetén van, hogy később kerül feladásra a megrendelés). A RAM és SSD bővítés gyorsan elkészül, mivel készleten tartjuk ezeket a hardvereket, mint ahogy a kijelzőkalibrálás/fóliázás/szoftvertelepítés sem tart sokáig. 

Azonban, ha bizonyos hardver nincs készleten, annak beérkezésére várnunk kell, ami általában billentyűzetcsere esetén fordul elő. Abban az esetben, ha a megrendelést követő munkanapon nem tudjuk feladni a készüléket, tájékoztatjuk Önt a rendelés elkészítésének várható időpontjáról

A Windows operációs rendszer a szükséges illesztőprogramokkal (driver) minden általunk kínált gépre telepítésre kerül. Office csomag alapesetben nincs telepítve, de vásárláskor, térítés ellenében kérhető. 

Windows 10/11 Pro rendszereken előre telepített Microsoft Defender Antivirus (korábbi nevén Windows Defender) vírusirtó szoftver található, amely alapvető védelmet nyújt, különösen akkor, ha a legújabb operációs rendszert és annak biztonsági frissítéseit használják. Amennyiben komolyabb védelemre van szüksége, érdemes külön antivírust vásárolnia a készülékhez. Mi a Bitdefendert ajánljuk, amelyet meg is vásárolhat tőlünk.

Fontos leszögezni, hogy a képek mindig a meghirdetett laptopról készülnek, így a billentyűzetnek is a valós kinézetét láthatja.

“Magyar világítós”/”magyar nem világítós”: Teljesen magyar kinézetű a billentyűzet.

“Magyar kiosztású európai” (köznyelvben “EU”): A billentyűzet fizikai elrendezése és gombkiosztása a magyar nyelvűével teljesen megegyezik, de a “felfestés” más. Használat során a magyar nyelvű Windows teljesen magyarnak látja a billentyűzetet. Teljesértékűen magyaríthatóak, pl. matricával.

“Külföldi” (köznyelvben “US”): A billentyűzet fizikai elrendezése eltér, ezért a hosszú “Í”-nek gyárilag nincs helye, így azt vagy szoftveresen pl. a jobboldali ctrl-ra át lehet helyezni, vagy billentyűzetkombinációval (Alt Gr+J) érhető el.

Továbbiakban a billentyűzetkiosztásokról itt olvashat rövidebben, itt pedig hosszabban.

Üzletünkben csak készpénzes vagy átutalásos fizetésre van lehetőség (bankkártyásra nincs), valamint részletfizetési lehetőséggel is várjuk.

A termékek vételára azonnali átutalással a helyszínen kiegyenlíthetőek, mivel kollégáink rögtön látják az összeg megérkezését.

Mindig a webshopon keresztül történő megrendelést ajánljuk, mert így a leggyorsabb  a megrendelés teljesítése, és a hibalehetőség is így a legalacsonyabb.

A termék kosárba helyezése után, a termékopciók és kapcsolódó termékek kiválasztását követően az oldal jobb felső sarkában lévő kosárra kell kattintani. A következő teendő a szükséges adatok kitöltése. Bármilyen egyedi kérés esetén a megjegyzésbe írja be kérését, és kollégánk keresni fogja Önt, amennyiben az nem teljesíthető, vagy valamilyen okból egyeztetésre van szükség.

Tudunk áfás számlát adni, de a laptopok jelentős részének az ára 0% áfát tartalmaz, ezért a nettó és bruttó ár megegyezik, mivel az különbözeti áfával kerül értékesítésre. Ez esetben a kiírt árat kell Önnek kifizetnie, nem kerül további áfa felszámításra. Céges könyvelésbe bevonható a számla, a társasági adóalapot csökkenti (“elköltségelhető”), de áfát nem lehet visszaigényelni.

Amennyiben a hirdetett gép ára tartalmaz 27% áfát, azt feltüntetjük az áfakulcsnál. Ez esetben cégként visszaigényelheti az áfát.

Ahol a “jogtiszta” kifejezés szerepel a leírásban (pl. Jogtiszta Win 10 Pro telepítve, licenszkód jár hozzá”), a licenszkód a BIOS-ban van. Ez azt jelenti, hogy a géphez van rendelve a licenszkód, az alaplapba tulajdonképpen “bele van égetve” gyártáskor, így az nem távolítható el a gépből.  

Ez esetben telepítés közben magától aktiválja a Windowst, nem kell begépelni a licenszkódot. Tehát nem is kell külön leírnunk sehova a termékkulcsot, és SSD csere után sem veszik el. A Windows termékkulcs BIOS-ban közvetlenül nem, de szoftveres úton kiolvasható, pl. a ShowKeyPlus nevű programmal. A Windows 8 operációs rendszertől kezdve nem használnak “COA” matricát, mivel ez le tudott kopni. További információt a termékkulcs kiolvasásáról itt találhat.

Az akkumulátorra alapvetően garanciát nem vállalunk, mivel az folyamatosan elhasználódó kelléke a laptopnak, mint pl. egy autó esetén a féktárcsa. Gépeink többségénél 70% feletti az akkumulátorállapot, nem ritka a 90% feletti állapot sem. Vásárlás előtt az akkumulátor elhasználódásának százalékos mértékéről minden esetben tudunk információt adni, így megbizonyosodhat annak állapotáról. 

Kivételt jelent, ha a gyári garancia kiterjed az akkumulátorra is. Legtöbb esetben, gyártói garancia esetén 1 év garancia vonatkozik az akkumulátorra, de ritkán olyan is előfordul, hogy magára az akkumulátorra is végig érvényes a gyári garancia.
További kivételt jelent, ha az akkumulátorról a vásárlást követő napokban kiderül, hogy az nem az általunk kommunikált állapotban van valójában. Erre példa, ha a diagnosztikai program szerint 80%-os állapotú az akkumulátor, de valójában cellazárlatos, és csupán a kapacitás 40%-át bírja teljesíteni. A 40%-nál rosszabb állapotú akkumulátorokat automatikusan cseréljük eladás előtt.

A RAM/SSD bővítéstől kezdve, a szoftvertelepítésen keresztül a dokkolóállomásig minden kapcsolódó termék és bővítés feltüntetésre kerül az adott laptop terméklapján vagy a bővítési opciók, illetve a kapcsolódó termékek között. Amennyiben például nem lát memóriabővítési opciót, az azt jelenti, hogy a gép RAM-ja nem bővíthető, azaz az alaplapra van integrálva (forrasztva).

A hűtőpaszta cseréjének szükségességét teszteljük. A terheléses teszt során mért hőmérséklet alapján ítéljük meg, hogy indokolt-e a csere. Mindazonáltal, ha Ön túlzott melegedést észlel garanciaidőn belül, érdemes behoznia hozzánk a készüléket, hogy elvégezzük a karbantartást. Garanciaidőn belül az első tisztítás ingyenes.

Oldal tetejére
Termék hozzá lett adva a kosárhoz

info@westnotebook.hu