Jótállási információk
Ha egy termékre még van legalább fél év gyártói garancia, akkor a 2. pontban taglalt információk érvényesek. Ha egy termékre már nincs gyártói garancia, vagy nem igazolható megléte (pl. elveszett a garanciapapír), cégünk vállal garanciát, amelyről az 1. pontban olvashat.
1. Westnotebook Garancia esetében:
Ez esetben a termékre a Friko Consulting Kft. (a Westnotebook.hu tulajdonosa) üzleti laptopok esetén minimum 12 hónap (egyéb laptopok esetén minimum 6 hónap) garanciát vállal, amennyiben a termék eladáskor nem rendelkezik a minimálisan szükséges gyártói garanciával. Ha ennél kevesebbel rendelkezik, a garanciát a cég meghosszabbítja a szükséges időtartamig. Az adott termék leírásánál látható, hogy milyen hosszú jótállással értékesítetjük a laptopot.
A termék visszajuttatása a fogyasztó kötelezettsége, így a hibás termék forgalmazóhoz való eljuttatásának költsége a vevőt terheli. 2500 Ft-ért tudunk belföldön futárt küldeni a készülékhez A megjavított termék vevőhöz való visszajuttatásának költsége a forgalmazót terheli. Amennyiben a hiba nem garanciális, úgy a termék visszaszállítási díja is a vevőt terheli.
Csak az eredeti garancialevél bemutatása után végezzük el a garanciális javítást. Számla/ nyugta nem szükséges a garanciális ügyintézéshez. Cserekészüléket tudunk biztosítani.
A Garanciális időn belüli meghibásodásnál, a terméket térítésmentesen bevizsgáljuk, javítjuk. Amennyiben a javítás nem lehetséges, a termék vételára levásárolható. Ha a termék javítása vagy cseréje nem lehetséges, vagy ha a vásárlónak okozott kényelmetlenség túlzott mértékű, illetve ha cégünk számára túlzott terhet jelent, a vevő kérheti a vételár visszatérítését. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni, tehát a garanciális ügyintézés során Cégünknél töltött idővel meghosszabbodik a garancia határideje. A jótállási idő újraindul, ha a terméket Cégünk kicseréli.
A garancia teljes körű, a következő kivételekkel:
- Az akkumulátorra azonosítási problémák miatt nem vonatkozik.
- Pixelhibára az ISO 13406-2 szabvány alapján ad garanciát az eladó.
- A laptophoz tartozó tápegységekre üzleti laptop esetében 6 hónap, egyéb laptopok esetében pedig 1 hónap garancia érvényes.
A készülék üzembe helyezése és beállítása nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe (például operációs rendszer telepítése), ezt az ügyfél megrendelésére a szerviz külön díjtétel felszámítás ellenében vállalja.
Ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodik a termék, a forgalmazó köteles a terméket cserélni vagy, ha ez nem áll módjában, a vételárat visszaadni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Amennyiben a terméket Windows licensszel árulja Cégünk, az csak azt biztosítja, hogy a laptophoz jár Windows termékkulcs. Ez esetben a BIOS-ban digitálisan vagy a laptop alján matrica formájában van licenszkulcs a készülékhez, külön Windows telepítő lemez nincs. Továbbiakat a Windows licenszekkel kapcsolatban a Gyakran Ismételt Kérdésekben olvashat.
Amennyiben a készülék hibáját tartós tesztünk során sem tapasztaljuk, akkor a mindenkor érvényes listaárak alapján tesztelési díjat számítunk fel, garanciális készülékek esetében is. Az ügyfél köteles egyértelműen és hiánytalanul leírni a hiba jellegét. Amennyiben a bevizsgálás során fény derül arra, hogy termék hibás működése nem hardveres, hanem szoftveres okokból kifolyólag alakult ki, a forgalmazó bruttó 5000 Ft-os bevizsgálási díjat számíthat fel. Cégünk nem vállal felelősséget a garanciális termékkel együtt visszaküldött kiegészítőkért (pl. pendrive, memória kártya, lemez), ezért kérjük ne küldjön vissza semmilyen kiegészítőt, kivéve a tápegységet. Amennyiben a visszaküldött termék védelméhez jelszó van beállítva és ez lehetetlenné teszi a termék tesztelését, előfordulhat, hogy Cégünk nem tudja kideríteni és kijavítani a termék valamennyi hibáját.
A fogyasztó köteles a termék hibájának felfedezése után azt a termék típusának és gyári számának, valamint a hibajelenség leírásának közlésével a kötelezettnek késedelem nélkül bejelenteni.
A garanciális ügyintézés során adatvesztés történhet. Megkérjük kedves vásárlóinkat, hogy a garanciális ügyintézés kezdete előtt adatait mentse le, mivel az adatokért felelősséget nem tudunk vállalni. Semminemű adatvesztéssel kapcsolatos kárt nem köteles az eladó megtéríteni.
Ha a laptop alján található garanciamatrica sérült, a garancia érvényét veszti. A garanciapapíron mindig szerepel, hogy van-e garanciamatrica a készülék alján. Amennyiben a vevő fogyasztó által cserélhető alkatrésszel kívánja bővíteni készülékét (pl. memória, háttértár), a bővítendő alkatrész beszerelését az eladó ingyenesen elvégzi, ha a vevő rendelkezésére bocsátja az adott alkatrészt. Amennyiben a vevő bővítés céljából nem tudja személyesen behozni a készüléket, a termék oda-vissza postázása a vevőt terheli.
A garanciális alkatrészek cseréjének határideje kizárólag a beszállítótól/ garanciahelytől függ, az eladó a szervizelés időtartamáért nem vállal felelősséget. A garanciális termékjavításra történő átadástól számított lehető legrövidebb időn belül köteles Cégünk a termék javítását elvégezni. Ha a termék javítása 30 napon belül nem történik meg, Cégünk köteles a 30 napos határidőt követően 8 napon belül kicserélni a terméket vagy visszatéríteni annak vételárát. A javítás során a készüléket esetenként külső szervizbe javíttatjuk.
Az eladó által cserélt alkatrészeknek teljesítmény és jellemző tulajdonságok tekintetében egyenértékűnek kell lenniük az eredeti alkatrészekkel, de nem feltétlenül újnak. A kicserélt hibás alkatrészek az eladó tulajdonába kerülnek.
Mire nem vonatkozik a garancia?
- Az eladó nem vállal felelősséget a nem rendeltetésszerű használatból fakadó hibákért (pl. fizikai sérülés, szoftveres problémák, nem megfelelő tárolás) és a már meglévő alkatrészekkel fennálló inkompatibilitási problémákért.
- ha a hiba a vásárlás után a helytelen telepítésnek, nem megfelelő kiegészítők, kellékek, adathordozók, szoftver alkalmazásoknak köszönhető vagy a helytelen tárolás miatt alakul ki
- elemi kárnak, vagy egyéb külső tényezőnek, mint például szennyeződés, folyadéknak, áramingadozásnak, iparszerű igénybevételnek tulajdonítható okokból keletkezett hibákra
- a különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés, valamint a gumi és egyéb, természetesen kopó alkatrészek cseréjére
- a szoftver hibákra, köztük az előre installált programok hibáira, a szoftverek felhasználásával, alkalmazásával okozott esetekre, károkra, BIOS vagy FIRMWARE frissítésre. Cégünk csak a hardver hibák kijavítására vállal garanciát, szoftverproblémákra nem, ezeket nem tudjuk, vagy szervízdíj ellenében tudjuk orvosolni.
- számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében. Merevlemez vagy más adathordozó meghibásodásából bekövetkezett adatvesztésekért, felelősséget nem vállalunk, az adatmentést csak garancián kívüli szolgáltatásként vállalunk. Az adatok rendszeres mentése a Vevő kötelezettsége.
- ha nem feljogosított személy, szerviz javítást vagy módosítást végez a készüléken, vagy megbontja a gépházat. Illetve, ha a termék sorozatszámát eltávolítják vagy módosítják.
- a terméket érő (véletlenszerű vagy egyéb jellegű) károsodás, amely nem érinti a termék működését vagy működőképességét, pl. egyebek között rozsdásodás, szín, textúra vagy felület megváltozása, elhasználódás, folyamatos amortizálódás.
- a termék jelszavas védelem miatt kialakuló használhatatlanságára.
A fenti okokból meghibásodott termékek javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli.
A garanciában foglalt kivétellel és a vonatkozó törvény által megengedett legnagyobb mértékben Cégünk semmilyen körülmények között nem vállal felelősséget semmilyen közvetlen, közvetett, különleges, véletlenszerű, vagy következményes kárigényéért, amely a garancia vagy feltétel megszegéséből illetve bármilyen egyéb jogi elméletből ered, beleértve, de nem kizárólagosan a használhatóság elvesztését, a bevétel elvesztését, a tényleges vagy várt profit elvesztését (szerződéses profit elvesztését is beleértve), a pénzhasználat lehetőségének elvesztését , a várt megtakarítások elvesztését, üzlet elvesztését, lehetőség elvesztését, jószándék elvesztését, jóhír elvesztését, sérülését vagy megsemmisülését, bármilyen okozott közvetett vagy következményes veszteség vagy kár, beleértve a berendezés vagy tulajdon cseréje által okozottat is, illetve a terméken tárolt adatok helyreállításának vagy reprodukálásának költségét.
Ha nem tudom személyesen bevinni a boltba a garanciális problémával rendelkező készülék, mi a teendő?
Első lépésben érdemes elérhetőségünkön (email: info@westnotebook.hu, tel.: 06-30-79-39-000) érdeklődni, hogy garanciális-e a probléma. Amennyiben igen, kérjük írja le a problémát pontosan email címünkre, majd kérjük, postai úton jutassa el nekünk a készüléket.
A csomagba kérjük tegye bele a számlát és garanciapapírt, valamint szükségünk lesz egy értesítési telefonszámra is. Ezen kívül szükséges a feladás után az info@westnotebook.hu-ra elküldeni a feladott csomag ragszámát (MPL esetén pl..PBVF-el kezdőd szám pl.)
Erre a címre tudja visszaküldeni nekünk a laptopot:
Friko Consulting Kft. – Westnotebook
Aradi utca 35.
1062
Megjegyzésbe: Westnotebook bolt
A cég elérhetősége:
Telefonszám:06 30 79 39 000
Email cím: info@westnotebook.hu
Érdemes vaterafutárral küldeni, mert így jóval olcsóbb a szállítás, mint az alapértelmezett MPL-es csomagként.
http://www.vaterafutar.hu/#mpl
A garanciális javítás ideje változó, csak bevizsgálás után tudjuk megmondani, hogy körülbelül mennyi időbe telik.
2. Gyártói garancia esetében:
Amennyiben laptopunkra nem mi adunk garanciát, abban az esetben garancialevél és számla vagy service tag/ serial number (a laptop gyártási száma) alapján érvényesíthető a garancia a gyártónál. Dell Inspiron, Dell Vostro, dell Latitude, valamint Lenovo Thinkpad és Thinkbook modellek szervizelésének esetében Cégünk a C-Szerviz KFT. magyarországi hivatalos szervizpartnereként végez garanciális javításokat.
Érdemes a jelszavakat megadni a szerviz számára, ha azt akarjuk, hogy valós szoftveres háttérrel teszteljék a gépet, illetve fontos, hogy lementsük adatainkat, ugyanis, ha merevlemez cserére kerül sor, akkor elvesznek adataink (sokszor nem is tudunk róla, hogy a gyártói teszt szerint hibás a merevlemez és szó nélkül cserélik!).
A gyártói garanciával rendelkező laptopok esetében a garanciális ügyintézést átvállaljuk.
Amennyiben az általunk eladott laptopban a gyári konfiguráció meg lett változtatva az általunk történt értékesítés időpontjáig, a cserélt alkatrész cégünkhöz garanciális a gyári garancia lejártáig, így nem kell attól tartania, hogy nem garanciális a készülék, mert az előző tulajdonos alkatrészt cserélt a készülékben.
Három fajta garanciális típus létezik a notebookoknál.
Típusok:
(1) A szervizgarancia (carry in), mely során ha elromlik a noteszgép a fogyasztó azt elviszi a szervizbe és lehetőség szerint 15 napon belül megjavítják.
(2) A hozom-viszem garancia (pick up and return), mely során a gyártó az ügyfélszolgálatának segítségével futárt küld a fogyasztóhoz, a futár beszállítja a noteszgépet a központi szervizbe, majd annak elkészültével vissza is szállítja hozzánk lehetőség szerint 15 napon belül. Ez esetben a vásárlónak kell becsomagolni a készüléket.
(3) A harmadik pedig a helyszíni garancia (next business day), mely általában opcionálisan választható a gyártóknál súlyos felár ellenében, illetve prémium termékekhez gyakran jár. Ezt a garanciális szolgáltatást például a Dell alapból adja a Latitude, Vostro (kivéve Vostro 2520), XPS és Precision modellekhez. A helyszíni garancia röviden annyit jelenti, hogy ha elromlik a laptop, akkor az ügyfél felhívja az ügyfélszolgálatot, ahol egy diszpécser a felveszi az adatait. Adatfelvétel után a Dell a fogyasztó tartózkodási helyéhez legközelebbi hivatalos Dell szervizt kiértesíti, majd a szervizes bepattan gépjárművébe és egyeztetett helyszínen (akár a fogyasztó lakásában) megtörténik a hibajavítás 24 órán belül.
Néhány alapvető információ a különböző gyártók által kínált garanciáról:
Dell laptop garancia
Lehet helyszíni és szerviz garancia. Erről tájékoztatást a garancia levél, illetve a Dell Magyarország tud adni. A Dell laptopok többségére elszállításos garancia érvényes, ennek érvényesítéséhez vegye fel a kapcsolatot a Dell ügyfélszolgálatával:
Központi ügyfélszolgálat: 06 80 016-157
Az információs telefonszám hívása előtt érdemes lefuttatni a Dell öndiagnosztikai programot (ld. lentebb).
A Dell notebookok garanciális ügyintézését a garancialevélen szereplő importőr végzi, de fordulhat az alábbi Garanciális szervizekhez is:
– Humansoft Kft. 1107 Budapest, Makk utca 9-11. (Makk és Fertő utca sarka), telsz.: 06 1 270 7600, web: www.humansoft.hu
– C Szerviz Kft., 2040 Budaörs, Vasút u. 15., Telefonszám:+36 1 451 3580, web: www.cszerviz.hu
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telefonszám: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
Dell öndiagnosztikai program:
Ha fennáll a hiba lehetősége, futassa le a Dell öndiagnosztikai programot:
Kapcsolja be a készüléket, és amikor feljön a Dell logó nyomja folyamatosan az F12 billentyűt.
A megjelenő menüből a kurzor nyilak segítségével válassza ki a Diagnostics menüpontot, majd nyomja meg az Enter billentyűt.
Ha a diagnosztika hibát talál, akkor a képernyőn megjelenik egy hibakód (Error code). Ezt a hibakódok kérjük jegyezze fel és a +36 1 451 3580 telefonszámon vagy a szerviz@chs.hu
e-mail címen vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel.
Ezt a tesztet elvégezheti a Dell oldalán levő teszt programmal is:
http://www.dell.com/support/diagnostics/us/en/555/?~ck=mn
HP (Hewlett Packard) laptop garancia
A gyártó hivatalos garanciális oldala:
http://support.hp.com/hu-hu/contact-hp
A HP Pavilion notebookok garanciális ügyintézéséhez az alábbi telefonszámon lehet felvenni a kapcsolatot a diszpécserszolgálattal. A meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd megjavítva ugyanerre a címre szállítják vissza.
Telefonos segítségnyújtás és hibabejelentés Magyarországról: (06 40) 200 629; Központi telefonszám: 06-1/382-1111 HP
Garanciális szervizek listája: http://www.marker.hu/hp/szervizek.htm
Acer laptop garancia
Közép-európai szerviz központ Brnoban (Csehország) van, minden esetben futárral (UPS ) viszik a terméket ide, tehát Pick Up garancia érvényes az Acer laptopokra. Önnek csupán be kell csomagolni a terméket és felvenni a kapcsolatot az Acer ügyfélszolgálatával.
Magyarországi központi szerviz száma: 06 1/555-5200 (munkanapokon 9-17 óráig)
Szerviztámogatás online igénylése: http://www.acer.hu/ac/hu/HU/content/service-contact
Garanciális tájékoztató ITT érhető el
Toshiba laptop garancia
Technikai segítségnyújtáshoz helyi tarifával hívható Call Center: 06-40/811-811
Toshiba garanciális szervizek:
– FixDirect Kft, 1033 Budapest, Huszti út 34., Telsz.: +36-1-452-4670, web: www.fixdirect.hu
– Laptoptech.hu, Budapest 1114 Bocskai út 21, Telsz.:+36-1-225-75-66, www.laptoptech.hu
– Aviatronic Kft., Konkoly-Thege Miklós út 29-33, Telsz.: +36-1-392-0784
Fujitsu laptop garancia
A hibás eszközt telefonon jelentheti be a Service Desk felé a 06-40/200-440 telefonszámon hétköznaponként normál munkaidőben. Fujitsu központi szám: 06 1 999-0380
A Fujitsu által nyújtott különféle típusú garanciális szolgáltatásokról, valamint a garancia érvényesítésének feltételeiről az alábbi oldalon tájékozódhat:
http://support.ts.fujitsu.com/warranty/Index.asp?lng=HU&Level1=&LNID=3549
Legnagyobb Fujitsu szerviz:
SERCO Kft. (Budapest 1037, Bécsi út 314, tel.:+36-1-272-2150)
https://www.serco.hu/
Fujitsu márkaszerviz
Profi Szerviz HU Zrt., 1131 Budapest, Kucsma utca 42-44. | Telefon: (1) 814 8080, (30) 635 6042 | Web: www.profiszerviz.hu
Packard Bell – 2év
A Packard Bell készülékek javítását az Acer ügyfélszolgálatán lehet kérni telefonon keresztül. Futárt küldenek a készülékért és javítva szállítják vissza.
Telefon: 06-1/577-7766 munkanapokon 9:00-17:00 között
Packard Bell garanciális tájékoztató ITT érhető el
ASUS – 2év
Az utazó garancia (háztól – házig) érvényesítését az Asus központi szerviz ügyfélszolgálatán intézheti (munkanapokon 9-17 óráig): +361-505-4561
Az ASUS Magyarország által működtetett szerviz-ügyfélszolgálat minden notebook garanciális ügyintézésében eljár.
A szervizszolgáltatás online megrendeléséhez – szerviz-ügyfélszolgálati hibaelhárítás után – a www.asus.hu/rma oldalon található formanyomtatvány kitöltése szükséges. Magyar nyelvű technikai segítségnyújtás legfeljebb 24 órás válaszadással a http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx oldalon keresztül érhető el.
Garanciális szerviz:
FixDirect Kft.
1033 Budapest, Huszti út 34
Telefon: +361-452-4670
Fax: +361-452-4672
email: info@fixdirect.hu
Nyitva tartás: hétfő-péntek: 8-17 óráig
LENOVO – 2 év:
A Lenovo/IBM Thinkpad notebookok garanciális ügyintézéséhez a hivatalos Lenovo szervizpartnerek listája a https://pcsupport.lenovo.com/in/en/warrantylookup címen található.
A Lenovo Ideapad termékcsaládja háztól-házig garanciával rendelkezik, a garancialevélben található szervizeknek a továbbiakban nem áll módjában a garanciális javításokat elvégezni. Ha a lentebb található ügyfélszolgálati számot Ön felhívja, a cég futárt küld az Ön által megadott címre.
Ügyfélszolgálati szám: 80/987-425
web: www.teleperformance.com
Lenovo ThinkPad sorozatú laptopokat a háztól házig garancián kívül be lehet vinni a lentebbi linken található szervizpontokba is.
Garanciális szervizek: http://support.lenovo.com/en_US/product-service/service-provider/findServiceProvider.page?
MSI:
Az MSI notebookok garanciális ügyintézését az Albacomp Zrt. (vagy kijelölt partnere, átvevőhelye) végzi.
MSI notebookok és netbookok márkaszervize márkaszerviz
Albacomp MSI szerviz, 1139 Budapest, Frangepán utca 8-10. | Telefon: (1) 329 1493 06-22/515-413| Web: www.albacomp.hu e-mail: helpdesk@albacomp.hu
Igény esetén a meghibásodott készülékért házhoz jönnek, majd javítás után visszaszállítják.
Call Center: 06-1/236-7777, e-mail: futar@albacomp.hu
A további garanciális feltételeket a Vásárlási feltételeknél olvashatja.