Milyen és miért jó az ergonomikus iroda?

Milyen és miért jó az ergonomikus iroda?

Sajnos sok hazai vállalkozás még a mai napig nem ismerte fel azt az égető problémát, hogyha az irodai környezet nem elég ergonomikus, az milyen negatív hatással jár a mindennapi munkavégzésre és akár a munkavállalók egészségére, lojalitására és eredményességére. Ilyen gyakran fellépő gond lehet a hátfájás, a nyak- és vállfájdalmak megjelenése, diszkomfort érzés és bizony az állandó stressz. Ezek mindegyike csökkenti a munkatársak hatékonyságát és növelik a fluktuáció mértékét, ami a mai gazdasági helyzetben komoly kihívások elé állítják a piaci szereplőket a legtöbb iparágban.

Beszéljünk a székekről!

Amikor irodai széket választunk törekedjünk arra, hogy legalább 5 görgővel legyen ellátva. Ez biztonságosabb alapot ad az ülőalkalmatosságnak. Nem mindegy az sem, hogy milyen magasságra lehet beállítani. Figyelni kell arra, hogy ülőhelyzetben a comb minden esetben párhuzamos legyen a talajjal. A háttámla dőlésszöge is legyen állítható, hogy a munkatársak a számukra optimális szög mellett élvezhessék a kényelmet. A háttámlára is nagy gondot kell fordítani, hiszen kritikus, hogy megfelelően tartsa a csigolyákat és az egész gerincnek megfelelő tartást biztosítson.

Egyre elterjedtebb, hogy irodai székek helyett fitnesz labdát választanak a munkavállalók. Ezek a labdák aktív ülést tesznek lehetővé, amelynek köszönhetően a munkatársak egész nap mozgásban maradnak. Így „rá vannak kényszerítve” a használóik az egyenes testtartásra, a folyamatos testhelyzet-változtatás pedig dolgoztatja az izomzatot. Teljes mértékben azonban nem tudják kiváltani a hagyományos székeket, hiszen néha pihenőt kell tartani, amikor ismét a székeké lesz a főszerep.

 

Fontos a megfelelő testtartás!

Az ülés mellett a klaviatúra és az egér használata során is tehetünk a munkatársak egészségéért és kényelméért. Egy megfelelő könyöklővel például csökkenthető a csuklóra eső terhelés, ami egyebek mellett az ízületi problémák kialakulásáért felelős. Szintén nem mindegy, hogy milyen billentyűzetet és egeret használnak az irodai dolgozók. Az olcsó alapmodellek többségében inkább csak arra alkalmasak, hogy gépelni és kattintani lehessen velük, de a picivel komolyabb kategóriában már találhatunk ergonomikus kialakítású eszközöket is.

Az sem mindegy, hogy milyen monitorok előtt töltik a kollégák a mindennapokat. A nem megfelelő képernyő például szemviszketéshez, pirosodáshoz, hosszú távon pedig látásromláshoz vezethet. A méret igazából nem befolyásolja az egészséget, legfeljebb a hatékonyságra lehet hatással. Egy nagyobb kijelzőn például több információ jeleníthető meg, ami több dokumentum vagy táblázat áttekintését könnyíti meg. Annál fontosabb a frissítési gyakoriság. Itt minél nagyobb az érték, annál kímélőbb a használójával szemben. Legalább 70 Hz ajánlott a folyamatos munkavégzéshez.

A csapat eredményességét, hangulatát és motivációját számtalan egyéb tényezővel lehet még befolyásolni. Ilyen lehet például egy, vagy több kép a falon, babzsákfotelek a pihenősarokban, jobb minőségű íróeszközök és iratrendezők beszerzése, vagy akár egy csocsóasztal, vagy darts tábla, amelyen a kollégák napi néhány percben le tudják vezetni a felgyülemlett stressz.

 

Honnan vásároljunk felszereléseket, hogy ergonomikus irodát alakíthassunk ki?

A megfelelő ergonomikus irodához számos bútorra, kiegészítőre van szükségünk, melyeket jó, ha egy helyről vásárolunk meg. Az Enterieur bútor webáruház kiváló választás, ha irodánkat az ergonómia „szabályainak” megfelelően szeretnénk berendezni. Számos nappali bútor közül is válogathat.

 

Előző bejegyzésünkben a laptopok javításáról volt szó. Tekintse meg a Westnotebook széles használt laptop és notebook kínálatát!